Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwa komplety kół to wygoda i oszczędność

Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl
Do sezonowej wymiany opon polskich kierowców nie trzeba długo namawiać. Wielu z nich inwestuje poza drugim kompletem opon także w dodatkowe felgi.

Opony to jedyny element samochodu, który styka się z podłożem. Jego zadaniem jest zapewnienie ważącemu ponad tonę pojazdowi przyczepności przy wysokich prędkościach, często na bardzo śliskiej nawierzchni. Praw fizyki oszukać się jednak nie da. Opony starte, albo twardniejące pod wpływem niskich temperatur nie zagwarantują odpowiedniej trakcji, co szczególnie zimą może mieć fatalne skutki. Dlatego kiedy tylko średnia temperatura spadnie poniżej plus siedmiu stopni należy ogumienie letnie schować do garażu, a na obręcze zamontować zimówki.

- W przypadku posiadania jednego kompletu felg przełożenie opon to koszt ok. 60-80 zł za cztery sztuki. Po zdjęciu opon wulkanizator powinien przede wszystkim wymienić wentyle, ponieważ z biegiem czasu one się starzeją i zaczynają przepuszczać powietrze. Zalecamy, aby ich wymiany dokonać raz na pół roku, podczas sezonowej zmiany ogumienia. Zawsze konieczne jest też wyważenie kół – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Przed montażem opon na felgi, wszystkie elementy trzeba dokładnie obejrzeć. Ogumienie pod kątem uszkodzeń, które mogą skutkować ubytkami powietrza, albo kiepskim komfortem jazdy. Wpłyną na niego wszelkie guzki, będące następstwem uszkodzenia warstw konstrukcyjnych. Na felgach szuka się zgięć, przez które także może uciekać powietrze. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia boczne nie będą widoczne gołym okiem. Wulkanizator wychwyci je podczas wyważania. W takim przypadku nie warto montować opony przed naprawą felgi, bo krzywa obręcz sprawi problemy przy wyważeniu i pogorszy komfort jazdy.

– Dopiero mając pewność, że wszystkie elementy są sprawne, można zmontować koła. Oczywiście przed założeniem ich na samochód każde trzeba wyważyć. Najlepiej najpierw zdjąć stare odważniki. Ostatnią czynnością jest pompowanie ciśnieniem zalecanym przez producenta samochodu - mówi Filip Fischer.

Coraz więcej kierowców na sezon zimowy kupuje jednak drugi komplet obręczy, przygotowując w ten sposób osobny komplet kół. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala utrzymać w lepszym stanie felgi używane latem. Zwłaszcza, jeśli są to obręcze z lekkich stopów, które zimą szybko zachodzą osadem z soli, brudu i klocków hamulcowych. Przy okazji kierowca oszczędza czas i pieniądze.

– Drugi komplet kół zaleca się podczas sezonowej wymiany wyważyć, ale nie ma już konieczności demontażu opon. Dzięki temu usługa u wulkanizatora jest szybsza i tańsza – mówi Filip Fischer.

Mając drugi komplet kół, można go wyważyć odpowiednio wcześniej i wymienić ogumienie samodzielnie. Unikamy w ten sposób kolejek u wulkanizatorów, a w razie nagłej zmiany pogody w trakcie sezonu możemy znowu szybko zmienić ogumienie. Na komplet nowych stalowych felg o średnicy 16 cali trzeba przygotować co najmniej 750 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rumia.naszemiasto.pl Nasze Miasto