Statek jednorazowo będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Budowany jest na zamówienie Royal Artic Line A/S, firmy założonej w 1993 roku, będącej własnością rządu grenlandzkiego.
Kontrakt obejmuje budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy. Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii.
Więcej informacji gospodarczych z Pomorza znajdziesz w Strefie Biznesu
Wspólną cechą statków będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba, umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?