Nadal trzeba będzie płacić za przejazd autostradami zarządzanymi przez prywatne firmy, czyli A1, A2 i A4. Myto od 1 lipca zapłacą kierowcy wszystkich samochodów, których masa całkowita przekracza 3,5 tony, a także ci kierowcy aut osobowych, którzy będą przewozili przyczepę lub np. żaglówkę. Dane potrzebne do weryfikacji mają być ujęte w dokumencie rejestracyjnym.
Nie ma komu płacić za oświetlenie obwodnicy
Ważna ma być czystość spalin danego pojazdu, dzięki którym będą naliczane opłaty. Za kilometr przejechany autostradą lub drogą ekspresową kierowcy zapłacą - 20 gr, drogą krajową - 16 gr. O sprawie po raz pierwszy pisaliśmy w naszym serwisie ponad miesiąc temu.
Każdy samochód ciężarowy będzie miał zamontowane specjalne urządzenie, przy drogach staną specjalne bramki. Przejazd bez elektronicznej winiety będzie ewidencjonowany za pomocą zdjęć. Zajmie się tym zajmowała Inspekcja Transportu Drogowego.
Ciężarówki zapłacą za przejazd Obwodnicą Trójmiasta
- Nad drogami płatnymi znajdą się bramownice, wyposażone w anteny. Anteny umożliwiają komunikację między przekaźnikami a urządzeniem zamontowanym w pojeździe. Za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża pod bramownicą, zostaje naliczona opłata za przejazd. Kierowca zostaje o tym powiadomiony pojedynczym sygnałem. Proces naliczenia opłaty przebiega w pełni automatycznie bez potrzeby redukowania prędkości pojazdu lub zatrzymywania się - czytamy na stronie internetowej www.viatoll.pl, która ma z czasem stać się rozbudowanym portalem dla jego przyszłych użytkowników.
Z opłat zostaną wyłączone mikrobusy z ilością pasażerów nieprzekraczającą dziewięć osób. Na razie system viaTOLL będzie miał charakter pilotażowy. Pierwsza rozbudowa jest planowana na styczeń 2012 rok.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?