Usługa umożliwiająca dostarczanie wszystkim mieszkańcom obsługiwanych przez PEWIK informacji o przerwach w dostawie wody w rejonie ich zamieszkania, spowodowanych planowanymi pracami lub awariami sieci wodociągowej została uruchomiona wraz z początkiem 2019 roku i - jak się okazuje - cieszy się coraz większym wzięciem.
Zapisać się na nią możemy poprzez stronę internetową PEWIK Gdynia. Wystarczy tylko zarejestrować się w zakładce “KOMUNIKATY SMS”, wybrać miejscowość i rejon ulic, który nas interesuje. Ponadto osoby, które mają zawarte umowy z PEWIK, będą otrzymywały również informacje o wystawionych fakturach i terminach płatności, o przeterminowanych płatnościach oraz terminach legalizacji tzw. wodomierzy ogrodowych.
- Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów - mówi nam Anna Szpajer, rzecznik prasowa PEWIK Gdynia. - Wiemy z doświadczenia, że brak wody jest zawsze uciążliwy, a pilnowanie terminów płatności czy legalizacji wodomierzy ogrodowych kłopotliwe i nie zawsze skuteczne.
Od początku roku 2019 wysłano już ponad 1400 powiadomień. Darmowe komunikaty są dostępne dla osób posiadających umowę z PEWIK, jak i dla mieszkańców budynków wielorodzinnych, zarządzanych przez wspólnoty lub spółdzielnie mieszkaniowe. Komunikaty wysyłane są przez cały tydzień w godzinach od 7 do 22. Jak dotychczas z usługi korzysta 320 użytkowników, jednak nie wiadomo z jakiej miejscowości pochodzą.
- Rejestracja jest anonimowa, więc nie jesteśmy w stanie wskazać, gdzie użytkownik zamieszkuje - podkreśla Anna Szpajer. - PEWIK działa na terenie Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa, Kosakowa i okolicznych miejscowości, a to około 400 tys. mieszkańców. Średnio w ciągu tygodnia na terenie całego obszaru działania spółki jest około trzech, czterech zakłóceń w dostawie wody. Użytkownikiem może zostać każdy zainteresowany, kto posiada numer komórkowy z prefiksem +48. Docieramy z tą ofertą w rożny sposób i zachęcamy mieszkańców do skorzystania. To naprawdę przydatna aplikacja i zawiera tylko niezbędne informacje.
Mieszkańcy już pozytywnie oceniają pomysł PEWIK-u.
- To bardzo przydatna funkcja - mówi pani Wanda z Obłuża. - Dotychczas informacje o awariach i przerwach w dostawie wody wywieszane były zazwyczaj standardowo na klatkach schodowych. można było ich jednak nie zauważyć, ktoś złośliwy mógł też zerwać kartkę. Tymczasem do braku wody w kranie ja przynajmniej lubię się przygotować. Nie przepadam za wyprawami do beczkowozu. Dlatego kupuję wtedy więcej wody mineralnej w butelkach i jestem zabezpieczona. Wydaje mi się, że śladem PEWiK mogliby pójść także dostawcy innych mediów, np. prądu i ogrzewania, informując o przestojach.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?