Przypomnijmy, że perony na stacji PKP Gdynia Główna przebudowywane są w ramach drugiego etapu modernizacji stacji prowadzonej w ramach prac na linii E65. Przebudowa obejmuje wszystkie perony na stacji wraz z budową wiat peronowych oraz wind dla osób niepełnosprawnych, modernizację przejścia podziemnego dla pieszych łączącego budynek dworca z ulicą Morską, przebudowę nawierzchni torowej z podtorzem i odwodnieniem. Powstanie także 500 m. ekran akustycznych. Dobudowane zostanie także przęsło wiaduktu kolejowego w związku z dobudową drugiego toru na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia.
Zobacz koniecznie:**Zdjęcia sprzed roku**
Pasażerowie nie zawsze pozytywnie odnoszą się do zmian. Dla wielu wiaty na peronie są źle umiejscowione i pytają, czy nie można było zrobić jednej, na całej długości peronu. Przedstawiciele PKP tłumaczą, że peron numer 5 jest dwukrawędziowym, obsługującym pociągi odjeżdżające w kierunku Gdańska i Kościerzyny oraz przeciwnym tj. Wejherowa i Helu. Dzięki takiej konstrukcji można obsługiwać podróżnych odjeżdżających w obu kierunkach.
Narzekających na zbyt małe przejście pod torami i wejście na peron, PKP PLK uspokaja, że jest ono normatywne i dodatkowo będzie można dostać się tam windą.
Zobacz:**Wszystko o gdyńskim dworcu **
Na torach prace cały czas trwają. W przyszłości prędkość na nich będzie mogła zwiększyć się nawet do 200 km/h, jednak aby stało się to możliwe, potrzeba nie tylko nowego torowiska, ale i taborów czy systemu sygnalizacji, na które na razie PKP nie znajdzie funduszy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?