MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

I LO Rumia w akcji pod patronatem Komisji Europejskiej

Tomasz Smuga
Tomasz Smuga
Strona polsko–grecka, na której nastolatki uczą się języków obcych
Strona polsko–grecka, na której nastolatki uczą się języków obcych materiały BS
Uczniowie PZS nr 1 w Rumi biorą udział w następnej części międzynarodowego projektu e–Twinning. Tym razem wspólnie z rówieśnikami z Grecji tworzą książkę. – Wszystko odbywa się na platformie internetowej – tłumaczy Lucyna Penkowska, dyrektor rumskiego liceum.

– Żyjemy w czasach zdominowanych przez technologię i coraz częściej słychać o negatywnym wpływie tego zjawiska na młodzież. Ale nowoczesne narzędzia, mądrze wykorzystywane, mogą okazać się także atrakcyjne w edukacji – zwraca uwagę Beata Szalewska, anglistka w PZS nr 1 w Rumi. – Przykładem jest projekt e–Twinning. To działająca pod patronatem Komisji Europejskiej platforma, która umożliwia współpracę różnych europejskich szkół.

Tematyka tych przedsięwzięć jest różnorodna, podobnie jak np. wiek uczestników czy liczba szkół uczestniczących w poszczególnych elementach przedsięwzięcia.

– Ideą jest realizacja zadań z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz umiejętności językowych – dodaje Beata Szalewska, której uczniowie wzięli już udział w kilku częściach projektu wspólnie z rówieśnikami z Portugalii, Rumunii czy Turcji. Teraz przyszedł czas na Grecję.

– W tym roku szkolnym w projekcie bierze udział grupa uczniów z klasy o profilu lingwistycznym – informuje anglistka. W naszym projekcie zatytułowanym "Life is a Book of Stories" uczniowie wspólnie z partnerami z Krety pracują nad stworzeniem wirtualnej książki, która będzie zawierać opowiedziane przez nich historie, a także fotografie.

Realizacja zadań w każdym takim projekcie przebiega w etapach. Najpierw uczniowie tworzą swoje profile na platformie Twinspace. Następnie przygotowują prezentacje na temat szkoły oraz kraju i regionu. Młodzież bierze także, wspólnie ze swoim opiekunami, udział w chatach video poprzez Skype.

– Łączą się w czasie rzeczywistym i podejmują tematy związane ze szkołą, krajem, zainteresowaniami – relacjonuje nauczycielka. – Spotkania „na żywo” stanowią doskonałą okazję do nauki słów i zwrotów w języku partnerów.

Warto zaznaczyć, że spotkania video odbywają się w czasie wolnym od zajęć szkolnych (podobnie jest z realizacją zadań projektu).

– Angażowanie młodzieży do uczestnictwa w tego rodzaju przedsięwzięciach jest nie tylko przykładem dobrej praktyki, pokazującej mądry sposób wykorzystania nowoczesnych narzędzi, ale również pomysłem na podniesienie motywacji do pracy nad umiejętnościami językowymi. To też odpowiedź na coraz częściej zadawane przez młodych ludzi pytanie „po co im ta wiedza” – zaznacza anglistka.

– Warto brać udział w takim projekcie, ponieważ daje to możliwość nawiązania nowych znajomości i doskonalenia rozmów w języku angielski – mówi Agnieszka Naczk, która po razu drugi bierze udział w projekcie e–Twinning.

– Tworzymy wspólne historie i zyskujemy nowych przyjaciół – dodaje Dobrawa Głodkowska–Adlung.

– Bardzo dużo czasu rozmawiamy ze sobą – mówi z kolei Sebastian Marszałek.

– Podczas videoczatu uczymy się wzajemnie słów i zwrotów w języku partnerów. Mamy też osobną stronę w naszym projekcie, gdzie wklejamy zdjęcia z nazwą polską i angielską oraz transkrypcją, żeby móc uczyć się nowych słów. Jestem dumna z naszych uczniów, że potrafią odnaleźć się podczas tych spotkań video. Jest to dla nas wszystkich bardzo ekscytujące doświadczenie – podsumowuje nauczycielka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rumia.naszemiasto.pl Nasze Miasto