Mieszkańcy ul. Podgórnej w Rumi zarzucają deweloperowi, od którego kilka lat temu kupili mieszkania, że postawił niepełnowartościowe budynki, a teraz nie wywiązuje się należycie z napraw gwarancyjnych i ignoruje pisma kierowane doń przez właścicieli lokali. Deweloper z tymi oskarżeniami się nie zgadza, tłumacząc, że ekspertyza budowlana wykonana na zlecenie mieszkańców jest jednostronna, a jego firma systematycznie naprawia drobne usterki. Spór trwa od ponad roku, ale być może uda się doprowadzić do jego zakończenia.
Po naszym zainteresowaniu się sprawą otrzymaliśmy od obu stron zapewnienie o gotowości podjęcia rozmów. - W 2006 roku kupiłem mieszkanie 55 m.kw. za niemałą jak na tamte warunki cenę 190 tys.zł - opowiada Wojciech Zieliński, przewodniczący zarządu wspólnoty mieszkaniowej Podgórna 9 BC. - Podobała mi się lokalizacja budynków z dala od miejskiego gwaru oraz kierowałem się renomą firmy, która budowała mieszkania. Ale szybko się okazało, że budynki nie są wykonane jak należy.
. - Z dostarczoną przez mieszkańców ekspertyzą zgadzamy się tylko częściowo - mówi dyrektor Semeko, Maciej Suchecki. - Aby móc się ustosunkować do pisma lokatorów z ul. Podgórnej, zleciliśmy własną ekspertyzę, na której wyniki obecnie czekamy. Nie czekając jednak na jej efekty, już naprawiliśmy te usterki, które faktycznie wynikają z naszego niedopatrzenia, a możliwe były do wykonania przy obecnej pogodzie. Na oskarżenia mieszkańców, że deweloper ignoruje pisma mieszkańców i unika wypełnienia zobowiązań rękojmi, Maciej Suchecki odpowiada: - Nie lekceważymy mieszkańców i na dowód tego proponujemy im spotkanie w obecności Państwa gazety. Podczas spotkania będziemy mogli omówić wszelkie stawiane wobec nas zarzuty.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?